Miran Zore   24. oktober 2016
Intervju: Petar Stojanović

S selektorjem se ne strinjam

Petar Stojanović ves čas posluša očitke, da naj bi igral preveč ofenzivno in posledično zanemarjal obrambo. S tem, kar trdi tudi selektor Slovenije Srečko Katanec, se mladi nogometaš Dinama ne strinja.
SORODNE NOVICE
UEFA ostro kaznovala Spartak
23.9.2017 | Evropski pokali
Srna do nadaljnjega ne bo igra...
23.9.2017 | Evropski pokali
Neznanca pretepla trenerja Din...
21.9.2017 | Evropske lige
Finale novi madridski lepotici...
20.9.2017 | Evropski pokali
Odšel selektor, odhaja tudi on
15.9.2017 | Mednarodni nogomet
Liga prvakov je Realovo tekmov...
15.9.2017 | Evropski pokali
(foto: Nogomania)
Štiri leta in pol so že minila, odkar je takrat komaj šestnajstletni Petar Stojanović odigral svoje prve minute v slovenski prvi ligi. Odigral jih je kot levo krilo. Danes jih Ljubljančan šteje še vedno komajda enaindvajset, pa je za njim že pet let Maribora, štirje osvojeni naslovi slovenskega prvaka, dva pokalna naslova, en propadli in en realizirani milijonski prestop, dve sezoni Lige prvakov, naslov hrvaškega prvaka, osvojitev hrvaškega pokala in štiri tekme v reprezentančnem dresu. Vse to je dosegel kot branilec, in sicer kot izrazito ofenzivno usmerjeni desni bočni branilec. Na pol "winger". 

Od januarja letos je Stojanović kljub boljši ponudbi iz Rusije in tudi zanimivi opciji iz Španije član hrvaškega serijskega državnega prvaka Dinama iz Zagreba, kjer ob hudi konkurenci romunskega reprezentanta Alexandrua Matela igra na desnem boku.

Obiskali smo ga v Zagrebu, natančneje v novem klubskem hotelu pod južno tribuno dotrajanega maksimirskega stadiona, kjer intenzivno dela na tem, da bi upravičil visok finančni vložek, ki ga je Dinamo položil nanj (okrog dva milijona evrov). "In da bi kot igralec še napredoval," poudarja Stojanović, ki v očeh selektorja Srečka Katanca trenutno ni v najožjem izboru za sicer najbolj obljuden igralni položaj v reprezentanci (desni bok). Ob očitkih, da igra "previsoko" oziroma preveč ofenzivno, ga je Srečko Katanec za zadnji reprezentančni sklic (proti Slovaški in Angliji) prepustil mladi reprezentanci. Stojanović, ki se pomanjkljivosti v svoji igri sicer zaveda, pa kljub temu trdi, da bo ostal zvest svoji nogometni identiteti ter jo v bodoče, s fokusom na Dinamu, skušal še okrepiti. 

Poleti ste vstopili v svojo prvo "polno sezono" pri Dinamu, januarja pa obeležujete prvo "purgersko" obletnico. Kako je biti nogometaš Dinama?
Še malo pa bo eno leto. Lahko rečem, da sem res zadovoljen z vsem, kar imam tukaj na razpolago. Bil sem presenečen. Vedel sem, da je to organiziran klub, da pa je raven tako visoka, tega nisem vedel. Res je, da je bilo to leto bolj leto prilagajanja. Upam, da bomo to polsezono zdaj končali z vsemi zmagami. Zimske priprave bodo nato zame nov začetek. Upam, da bom postal stari Stojanović. Zdaj imamo tudi novega trenerja. Imeli smo nekaj težav s tem. Mislim pa, da se dvigujemo na staro raven. Imamo sicer šest točk zaostanka za Rijeko.

Dinamo je serijski državni prvak. Letošnja sezona pa za zdaj kaže nastavke, da bi lahko bila prelomna. Rijeka Dinamu namreč beži za šest točk in goji ambicije po naslovu prvaka. Kako se v klubu spopadate z novo realnostjo?
Dokazovati se moramo tudi v hrvaški ligi, to je dejstvo. Imamo Ligo prvakov, tega drugi nimajo. Morda nas to utruja, ampak na nas je, da zmanjšamo ta zaostanek. Do zime si želimo priti vsaj na tri točke zaostanka, idealno pa bi seveda bilo, če bi zaostanek izničili. Rijeka odlično igra. Vemo, kdo je Dinamo. Stalni prvak. Nismo vajeni tega, tudi v Marboru sem bil vajen prvega mesta. Nimamo kaj, Rijeka je zdaj pred nami, mi pa moramo storiti vse, da bomo mi na koncu prvaki.

Slovenec v Dinamu. Niste prvi, je pa bilo pred vami malo takšnih, za katere bi lahko dejali, da jim je v Zagrebu uspelo. Vas to postavlja pod dodaten pritisk?

V klubu so me res lepo sprejeli in lahko rečem, da čutim maksimalno podporo na vsakem koraku. Tukaj je vsekakor večji pritisk kot je bil v Mariboru. Klub je zame namreč odšel dosti denarja. Zavedam se, da je Dinamo velik evropski klub in tudi tega, da je težko uspeti. Je pa to okrog Slovencev prej dodaten motiv kot pritisk. Prišel sem, da bi napredoval in zdi se mi, da sem se dobro odločil. Prvak sem, že drugič igram Ligo prvakov, sem član najboljšega kluba v državi.

Že v mlajših kategorijah ste sloveli kot igralec, ki dobro prenaša pritisk. V Zagrebu ga je precej več kot v Mariboru. Kako to vpliva na vaš razvoj?

Super je. Pod pritiskom sem vedno boljši. Mislim, da napredujem. Potreboval pa sem nekaj časa, da sem osvojil Zagreb. Novo okolje in nove ljudi. Pri meni je tako, da moram vse skupaj, mesto in klub, začutiti. V Mariboru sem bil pet let in sem s srcem živel za klub. Tukaj je zdaj podobno. Ko enkrat začutiš ljubezen do kluba. je to to. Takrat igraš s srcem in je vse drugače.

Eden glavnih izzivov Dinama to sezono je Liga prvakov. V zahtevni skupini z Juventusom, Sevillo in Lyonom ste zaenkrat brez točke. V Mariboru ste jih takrat, v prav tako zahtevni skupini s Chelseajem, Schalkejem in Sportingom, osvojili tri. Zakaj?

Takrat smo res dobro igrali in to z vsemi. Tudi v gosteh. Osvojili smo tri točke. Ne vem pa, zakaj. Nogomet gre naprej, napreduje. Tukaj na velikih tekmah pogosto nismo imeli sreče. Proti Juventusu in Sevilli smo gol dobili po individualni napaki. Dobro smo sicer stali na igrišču, potem pa... Morda moramo v bodoče dati več v ofenzivi. Je pa to težko, ker obramba pobere veliko energije. Takšna je pač Liga prvakov. Naučil sem se že, da je samo ena napaka lahko že usodna. 
Petar Stojanović
(foto: Nogomania)


Oktobrski reprezentančni tekmi proti Slovaški in Angliji sta se odvili brez vas. Selektor Srečko Katanec vas je opisal kot preveč ofenzivnega in premalo prisotnega v obrambi. Kako komentirate njegovo izjavo?

Slišal sem za to. Iskreno povedano, me ne moti in se s tem ne obremenjujem. Ne strinjam se s selektorjem. Če bi prišel do mene in mi rekel, naj igram samo obrambno, bi to brez pomisleka počel. Trener v klubu pa od mene zahteva ofenzivo, smo hrvaški prvaki in igramo napadalno, zato se še bolj osredotočam na to. Ko je bil v reprezentanci Mišo Brečko, sem bil vesel že, da sem zraven in se učim od njega. Zdaj pa sem začutil, da lahko igram za reprezentanco in tega si močno želim. Malo mi je žal, ker me tokrat ni bilo zraven, ampak na meni je, da delam naprej in bolje. Osredotočen sem na klub. Če bo selektor videl, da lahko igram, me bo poklical v reprezentanco, če ne, pač ne. Pomembno je le, da vem, kaj je moje delo.

Polemika okrog vaše igre ni nova. Je "balans" med napadom in obrambo za vas kompromis ali nuja?
Ves čas poslušam to. Vem, da sem še vedno mlad igralec. Ko sem bil mlajši, sem igral na krilu. Potem sem šel na bok. Šel pa sem zato, ker je klub ob prodaji Martina Milca potreboval hitro rešitev. Vprašali so me, če bi poizkusil in takoj sem bil za. Želel sem igrati, kjerkoli. Mislim, da je to moja prednost, da sem tako ofenziven. Mislim, da bi se zdaj težko vrnil nazaj na krilo, ker sem vse, kar sem dosegel, dosegel kot bočni.

Ob vaši visoki postavitvi in potencialnih luknjah v obrambi je eden glavnih očitkov na vašo igro tudi nedisciplina. Kako krotite svoj temperament?
Mislite na tisti derbi v Ljubljani (izključitev, op.p.)? Ljudje so potem govorili, kako grdo je bilo videti. Ampak mislim, da sem pokazal svojo ljubezen do Maribora in do nogometa. To je derbi. Olimpija je želela premagati nas, mi pa njo. To je pač velika tekma. Jaz sem šel v Maribor zelo mlad, pri petnajstih. Drugače sem gledal na to. Morda sem, ko sem igral v Mariboru, nabral preveč kartonov, tu jih je manj. Delam na tem, da analiziram, kaj bi lahko storil bolje in se izogibam situacij, ko bi lahko prejel karton. Verjetno sem kot igralec dozorel, ampak strast je še vedno pomemben element moje igre. Takšen pač sem.

Strast vas zaenkrat še ni spravila v težave. Prav tako ne vaše poreklo. Ko se je poleti omenjal prihod Srba Nemanje Maksimovića v Dinamo, so mnogi v Zagrebu skočili v "luft". Na koncu je sicer ostalo le pri govorici. Pri vas teh težav ni bilo?

Priznam, da sem se malo bal, kako bo. Upal sem, da me navijači Dinama ne bodo gledali na ta način. Rojen sem v Sloveniji, igral sem za vse reprezentančne selekcije Slovenije. Moram pa priznati, da težav v Zagrebu zaradi svojega porekla nisem imel. Ne bom sicer rekel, da tega nisem nosil v podzavesti. Zaenkrat je bilo vse super, tako v klubu kot tudi v mestu samem. 

V slabem letu ste verjetno spoznali marsikatero skrivnost dobrega dela v Dinamu. Če vse skupaj primerjate s slovensko sceno, kaj je glavna razlika, zaradi katere je hrvaški prvak tako uspešen?
Včasih vidim tukaj na igriščih okrog stadiona, kako trenirajo desetletniki. Poglejte skozi okno, ravno zdaj trenirajo. To, kar oni počnejo zdaj, sem jaz počel pri dvanajstih, trinajstih. To je že razlika. Proces treninga je drugačen, boljša so igrišča, več jih je z naravno travo. Mi imamo prav tako kvalitetne trenerje in igralce, nimamo pa takšnih pogojev in takšne miselnosti. Pri nas je problem, ker igralec spusti glavo, če se trener dere nanj. Meni osebno pa ravno to da krila. Mogoče nam manjka to, da v težkih trenutkih pokažemo srce in zobe. To oni imajo.

Kdo pa je bil za vas ključen človek, da ste pri enaindvajsetih prišli tako daleč?

Bilo jih je več. Ko sem bil na Interblocku in smo bili prvaki, je bil to Iztok Kavčič. Takrat sem se začel razvijati. Potem seveda Darko Milanič, ki je bil moj prvi trener v profesionalni karieri. Z Antejem Šimundžo sem igral Ligo prvakov in mi je veliko dal. Poseben pa je bil Krunoslav Jurčić. Z njim sem se res dobro razumel. Takrat smo krepko zaostajali za Olimpijo, pa smo se vrnili v igro. Da smo stopili skupaj kot ekipa, je bila njegova zasluga. Tudi on je srčen in strasten, to mi je všeč in to dojemam kot pozitivno. Zlatko Zahović? O njem lahko rečem samo najboljše. Znal me je spustiti na realna tla. Kako je to izgledalo? Po nekaj dobirh tekmah, ko sem že letel, me je poklical v svojo pisarno in mi pojasnil iz lastnih izkušenj, da nisem dosegel še nič.

Pri enaindvajsetih ste preživeli in dosegli več kot mnogi v celotni karieri. Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Ko sem prišel v Dinamo, sem podpisal za pet let. Vem, da moram še veliko dokazati in se razviti. Načrtov nimam, želje pač. Nekoč bi rad igral v velikem klubu, najraje v Španiji ali Italiji. Vem, da sta angleška in nemška liga najmočnejši, ampak... Težim k tehnični igri, všeč sta mi Dani Alves ter Marcelo in rad imam Italijo in Španijo. Rad igram na boku kot krilni igralec. 

Boste to postali tudi v reprezentanci, prva izbira za desni bok?
Upam.
Petar Stojanović
(foto: Nogomania)
Komentiraj
OBJAVI
Komentarji: 17
<< < | 1 | 2 | > >> Starejši naprej | Novejši naprej
academ 27.10.2016, 11:26 Prijavi komentar
Ena majhna, zame velika razlika: V Angliji sta se oba trenerja oz. kluba distancirala od divjanja navijačev, pri nas pa ne od Olimpije, ne od Maribora kaj takega še nisem slišal. Predvsem Viole so deležne celo spodbud s strani vodstva kluba. Na zadnjem derbiju sem po divjanju teh opic zapustil stadion in dooolgo ne bom več kupil vstopnice.
Dinho8O 25.10.2016, 21:00 Prijavi komentar
Če bi bil res tak fenomen, ne bi šel v dinamo.
Peppino Prisco fan 25.10.2016, 15:47 Prijavi komentar
legitimno, da ima svoje mnenje. še malo polente pojej in trenirat, drugo ti ne ostane. želim ti, da dosežeš podobne igralske uspehe, kot jih je doživel katanec...
kema 25.10.2016, 10:50 Prijavi komentar
miha12 točno to sem hotel napisat ko sem nehal brat v ligi prvakov je igral vrhunsko obrambo
zmaj05 25.10.2016, 00:02 Prijavi komentar
ah po kvaliteti bi že moral igrat za repko to je res! Nekoč bi rad igral v velikem klubu, najraje v Španiji ali Italiji. Vem, da sta angleška in nemška liga najmočnejši, ampak...! Petar ve :)
koper10 24.10.2016, 20:40 Prijavi komentar
Dečko, tvoja prva naloga je difense, če pa znaš to nadgradit še z ofense, tolk boljše. to je vsa zgodba, pa nobene atomske fizike in znanosti.
miha12 24.10.2016, 16:59 Prijavi komentar
jaz bi samo omenil, da je ta igralec, ki baje ne zna igrat defenzivno, v prvih dveh sezonah blestel predvsem v obrambi. ta igralec je svojo ofenzivno igro popravil komaj pod krunotom (1 leto nazaj), pred tem pa so mu vsi v mariboru to "očitali" kot slabost in svetovali naj popravi svoje predložke in preigravanja, da bo lahko naredil nek transfer. ta igralec je npr. popolnoma nevtraliziral edena hazarda (ko je bil v formi!) in še par takih asov. tako da pubeci, ne na pamet.
Vocster 24.10.2016, 15:26 Prijavi komentar
Nediscipliniran igralec ki je lahko dodana vrednost proti slabšim ekipam in polomija proti boljšim in bolj čvrstim ekipam
JCV21 24.10.2016, 14:46 Prijavi komentar
Sračkotu ni jasno, da v klubu zahtevajo, da poba igra ofenzivno...
kircelex 24.10.2016, 14:38 Prijavi komentar
U repki jih je velik za odpisat...pa velik k bi lohk igra. Sam k srecko misl d vse ve :)
<< < | 1 | 2 | > >> Starejši naprej | Novejši naprej
OGLAŠEVANJE